8 september 2010

Arkivmapp i Maja Design papper

Jag har skapat mig en väska/arkivmapp till mina uppstämplade och färglagda motiv.
Jag har knepat och knåpit en aning men till slut så. Jag gjorde den på vår scraphelg i helgen, hela fredag kväll gick åt....
Jag använde min "mall" för kortväskan jag tidigare visat med inspiration från Magnolia inks förra nummer och la till en massa eget. Jag mätte och räknade, testade på kladdpapper och sen körde jag igång. Skulle bli en prototyp men jag blev så nöjd så....jag dekorerade den på en gång med det vackra maja design pappret Crea diem i grå/svart/brunt.
framsidan
sett från sidan, man kan ana fickorna
baksidan, med en liten rosett
botten, med mitt sigill
öppnad "väska", låser den med magneter
pappret är med text som passade så fint, räckte att dekorera med en fjäril
flikarna, som är gjorda av kuvert med kantstansdekor
sett oppifrån, man anar öppningarna
insidan av kuvertet har jag skrivit märke på stämpelmotiven jag tänkt ska var därini


Material: Miljökartong, Maja design papper, Dymoremsor, sidenband, martha stewart stansar, magneter, distress ink dyna och gamla kuvert.
Utmaningar: Sukkersött - monochrome & Stampin for the weekend - chabby or vintage

3 kommentarer:

Wenche sa...

Så lekker eske/mappe, Lina!!! Flott design. Elsker disse Maja arkene og så ble det ekstra flott med kantpunchen inni mappen.
Tusen takk for at du deltar hos Sukkersött!!
Klem fra Wenche :0)

Anette sa...

Såååååååå fin!
Avis som tusan, men jag skulle själv aldrig ha tålamod till att göra den ;o)


Kram

Gry-Beate sa...

Denne mappen var super flott!!! Nydelig dekorert med kjempe flotte ark!!

Takk for at du deltar hos Sukkersøtt.

;0)Gry-Beate

Related Posts with Thumbnails