14 juli 2010

Marielle Professionails

Här kommer nu mera bilder på den prislista jag gjort till superduktiga nagelteknologen Marielle.
Jag använde mig av BIAn denna gång, skar till egna sidor i svart cardstock och dekorerade med röd och orange cardstock. Blingade med lite pärlor i svart och pärlemo. Loggan är Marielles egen, likaså kortet som pryder framsidan.

Jag laddade ner samma typsnitt som det är i loggan till all text på insidan, fick mickla lite med å ä ö bara,det fanns självklart inte till denna stil, letade upp ett typsnitt där a & o stämde överrens.


På baksidan satte jag bilder på naglar Marielle har gjort tidigare.


Prislistan går inte att stänga, den är ihopsatt som en rolodex så att man kan bläddra den stående men med start och stoppsida.

Sett uppifrån........

...sista sidan när den står uppställd så att bilden på Marielle är på framsidan.

Marielle frågade oxå om jag kunde tänka mig att göra presenkort, självklart sa jag JA.
Efter lite klurande hur jag skulle göra, får inte överdekorera men ändå ska det synas att de är handgjorda blev det en mall från internet där jag skrev den text jag ville ha och valde storlek. Använde sedan svart cardstock igen och en bit orange som bildar en ficka för visitkort eller tidsbokningslapp.


På framsidan, bara loggan med chalkade orangea kanter.
Papper: Cardstock Reprint och Tiziano
Dekorationer: Reprint, Prima marketing, dymo
Stämpelfärg: Distress ink Fired Brick och Spiced Marmelade

1 kommentar:

Anette sa...

Jättefint!
Marielle är supernöjd, antar jag ;o)

Uach så besviken jag blir angående väskan. Har ju väntat o väntat o väntat... :o(
Jaja, det slutar väl med att jag ALDRIG får nån väska. Känns så just nu, med tanke på att jag försökt fått tag i en väska sedan mitten av december 2009...


Kram

Related Posts with Thumbnails