11 juli 2010

Falkenberg STCC/Camaro Cup

I helgen var jag med Björn och Linus till Falkenberg på Västkustloppet. Vi kom dit på torsdagkväll och hjälpte team Ahlberg att packa upp för att sedan "campa" tillsammans med dem i stora depån.
Under hela fredagen och lördagen var vi med dem från frukost till sen kväll. Jag och Björn gick runt under loppen och då såg jag min favoritbil MiniCooper i racervariant.....vill ha en sån någon gång när jag har körkort.
Båda bävlingsbilarna är såklart sponsrade av Badatunna.

Andreas Ahlberg som kör i Camaro Cup




och Joakim Ahlberg som kör i STCC, där han vann privatcupen.


Jag som aldrig varit motorintresserad i hela mitt liv tyckte det var skitkul, sen var det bara bonus att vädret var underbart och vi umgicks med grabbarna och fick se bakom kuliserna. Nästa gång kommer de till Gelleråsen i Karlskoga och då har jag blivit lovad en tur med Joakim i STCC bilen runt banan.......spännande.

1 kommentar:

Anette sa...

Så tufft att få åka med. Du måste berätta efteråt hur det kändes ;o)

Hoppas allt är bra med dej annars. Vi måste ses snart...
JAG SAKNAR DEJ, LINA!!!


Kram

Related Posts with Thumbnails