27 december 2010

Min viiiiiiiiita jul i Sälen

Julhelgen tillbringade jag i Sälen med älsklingen Björn och Linus. Firade jul för första gången i hela mitt liv utan familjen, konstigt men ok. Eftersom det var så kallt -30 på julafton var vi inte ute på hela dagen, bara mysa, äta, mysa lite till, kolla Kalle Ankas jul, äta igen, öppna klappar och titta på tv och lite fika......bara slappa och ha det gôtt.

På juldagen blev det däremot skoteråkning och biltur upp mot fjället, eftersom det bara vara -20 grader.  På den andra dagen tog grabbarna en skotertur igen och jag var ute och skottade snö, lajbans värre, det snöade hela natten så det var en del snö att få undan. När jobbet var gjort knåpade jag ihop en snögubbe, den blev inte stor men rätt söt ändå.

Hundspann uppe på Lindvallen, någon gång skulle jag vilja prova på det.....

1 kommentar:

Anette sa...

Jättefint och vitt har ni haft :) Men det var ju likadant här också ;)

Och snögubben; sicken söt en [hihi]


Kram

Related Posts with Thumbnails