20 april 2010

Beställning av en Prismeny

Jag fick en förfrågan av Marielle och Caroline på Strå't om jag kunde tänka mig att göra deras prismeny.....jätteglad över att bli tillfrågad sa jag självklart ja!

Jag höll mig till några färger; creme, brun och svart, för att inte ta fokus från det boken är avsedd för.

På framsidan av boken har jag skrivit ord som tjejerna ville ha med....som deras salong står för. Jag behöll framsidan rätt så enkel och avskalad med blommor som den enda utsmyckningen egentligen. Blommorna kommer från Youdo, väldigt roliga att jobba med, jag använde 4 stycken till den här blomman.




På pärmens insida är fotot som tjejerna har på sin blogg och deras logga utskuren i cardstock. Typsnitten är Harvest och Moxie från Quickutz. Eftersom det var mycket text skrev jag ut en del på datorn och resten blev diecuts som jag högdagrade.



På varje uppslag har jag klistrat in bilder som symboliserar vilka behandlingar man kan få på salongen.


Som dekorationer använde jag endast pärlor i brunt.






På pärmens insida längst bak satte jag mitt sigill.

2 kommentarer:

Anna-Lotta sa...

Supersnygg!!!! :) KRAM

Anette sa...

Skitsnyggt Lina!
Ska minsann få be att blädda i den när jag kommer till Marielle den 30e... ;o)


Kram

Related Posts with Thumbnails