6 januari 2010

Snöskotertur i Sälen

Över nyår var jag till Sälen hos Björn och Linus. Eftersom jag jobbade i mellandagarna så kunde jag bara vara där i fem dar, men de dagarna var härliga. Kallt och ett riktigt vintrigt Sälen.
Det var också dags att för första gången ge mig ut på en snöskoter och köra själv.....lite nervöst vill inte att något ska hända, när jag tog förarbeviset fick jag bara visa att jag kunde svänga, bromsa och väja undan...snön räckte inte till mer körning då.
Allt gick jättebra, Björn och jag tog en tur på nyårsdagen mitt på dan och senare på kvällen när det blev mörkt. Den andra januari tog vi en tur till på kvällen, det var kallt då nästan -25grader, men med många lager med kläder så var det inga problem. Det enda som var lite träligt var att så fort vi stannade en stund immade mina glasögon igen men när vi gav oss iväg igen så gjorde vinddraget att imman försvann.
Bild tagen på Gubbmyren/Östfjället halv åtta den andra januari 2010.
Vi åkte i nästan två timmar, det var skitkul men på slutet blev tummen kall och stelare vilket gjorde att det belv svårt att få ett jämt gasflöde.......men kul som bara den.

I söndags åkte jag hem igen med bussen, skulle jobba måndag och tisdag, Björn och Linus var kvar, Badatunna har stängt till tionde och Linus börjar inte skolan förräns den elfte.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails